Ramazan ve Kur’an

RAMAZAN VE KUR’AN DİYANET TV 24.03.2023 SAHUR BEREKET VAKTİ

  1. Kur’an-ı Kerim kendisini bize nasıl tanıtmaktadır? Kur’an-ı Kerim nasıl bir kitaptır?
  • Kur’ân, Allah tarafından indirilmiş bir kitaptır.
  • Ramazan ayında, mübarek bir gece olan Kadir gecesinde indirilmeye başlanmıştır
  • Allah sözüdür. Allah’ın vahyi, kitabı, ipi. Şerefli, üstün ve eşsiz bir kitaptır.
  • Hak ile batılı, hayır ile şerri, iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı birbirinden ayıran bir kitaptır. تَلَارَكَ الَٰذ۪ي نَزَٰلَ الْفُّرْبَانَ عَلٰى عَلْدِه۪ لِيَ كُّونَ لِلْعَالَم۪ينَ نَذ۪يرًا
  • Önceki kitapları doğrulayan, koruyup gözeten, gerçekleri ve doğruları içeren bir kitaptır.
  • Sözlerin en güzelidir, güzellikte ayetleri birbirine benzeyen, öğütleri ve hükümleri tekrarlanan bir kitaptır.
  • Bütün âlemler için bir öğüttür. يَآ اَيُّٰهَا النَٰاسُّ بَدْ جَآءَتْ كُّمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِٰكُّمْ
  • İnsanlar için yol gösterici, rehber ve kılavuzdur. اِنَٰ هٰذَا الْقُّرْاٰنَ يَهْد۪ي لِلَٰت۪ي هِيَ اَبْوَم
  • Göğüslere bir şifadır. وَنُّنَ زِٰلُّ مِنَ الْقُّرْاٰنِ مَا هُّوَ شِفَآءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُّؤْمِن۪ينَُۙ
  • İnsanlar için müjde, müjdeci ve uyarıcıdır. Kur’ân iman edip salih amel işleyenlere büyük mükâfat olduğunu müjdeler, iman etmeyenleri ise acıklı bir azap ile uyarır.
  • Hayranlık veren bir kitaptır. Dosdoğru ve adil bir kitaptır. Açık ve kesin bir delildir.
  • Sorumluluğu ağır ve ciddi bir sözdür. Allah sözü olduğunda hiç şüphe yoktur.
  • Kalpleri dirilten, hayat veren bir kitaptır. وَكَذٰلِكَ اَوْحَيْنَآ اِلَيْكَ رُّوحًا مِنْ اَمْرِنَا
  • Müminler için rahmet ve gönül gözünü açan ışıklardır. هٰذَا بَصَآئِرُّ مِنْ رَبِٰكُّمْ وَهُّدًى وَرَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُّؤْمِنُّونَ
  • Her şeyi beyan eden bir kitaptır. Allah’ın emridir.
  • Amacı insanları karanlıklardan aydınlığa çıkarmaktır.
  • İnsanlar için gerekli olan her türlü örnek anlatılmıştır. وَلَقَدْ صَرَٰفْنَا لِلنَٰاسِ ف۪ي هٰذَا الْقُّرْاٰنِ مِنْ كُّ مَثَ
  • İnsanlar tarafından benzeri getirilemeyen eşsiz bir kitaptır. بُّ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الَِْنْسُّ وَالْجِنُّٰ عَلٰىٓ اَنْ يَاْتُّوا بِمِثْ هٰذَا الْقُّرْاٰنِ لََ يَاْتُّونَ بِمِثْلِه۪ وَلَوْ كَانَ بَعْضُّهُّمْ لِلَعْضٍ ظَه۪يرًا
  • Koruyucusu Allah’tır.
  • Müminlere, hidayet, rahmet ve şifa olan Kur’ân zalimlerin sadece ziyanını artırır, iman etmeyenlere kapalı ve anlaşılmaz gelir. Kur’ân, kafirlerin çoğunun ancak küfür, taşkınlık, kaçış ve ziyanını artırır.
  • İçinde asla batıl söz ve eğriliği yoktur. Ayetlerini ve hükümlerini kimse değiştiremez. Boş bir söz, şair ve kahin sözü değildir. Peygamber tarafından uydurulmuş bir söz, sihir, eskilerin masalları ve efsane değildir.

Kur’an, ilaç gibidir. Kim ne kadar miktar alırsa, o derece tesirini görür.

  1. Peygamber (sas) “Hiçbir peygamber yoktur ki, insanların inanmaları için kendisine mucizeler verilmiş olmasın. Bana verilen ise Allah’ın vahyettiği vahiy (Kur’an-ı Kerim)dir.” (Buhârî, İ’tisâm,1) buyurmaktadır. Kur’an’ın mucize olması açısından önemi nedir? Sözün hikmetinden bahsedebilir misiniz?
  • Kuran lafzıyla, manasıyla mucizedir.
  • Kuranı kerim orjinaldir. Diğer kitaplar tahrif edilmişler ve günümüze asli halleriyle gelememişlerdir. Örneğin tevretın İbranice, yunanca ve samirice dillerinde nüshası bulunmakta olup içindeki bilgilerde birbiriyle uyumlu değildir.
  • Bir benzerinin getirilemeyeceği hususunda meydan okumuş olup 1400 küsür yıldır Bir benzeri ortaya konamamış bir kitap olması bir başka mucizevi yönüdür. Ümmi bir peygamberin Edebi kimliğiyle maruf bir toplumu ifadeleriyle aciz bırakmış olması
  • Hafızlık müessesesinin varlığı bile bunun bir beşer kitabı olmadığını ortaya koymaktadır. Beşer kitabı olup baştan sona ezberlenen bir kitap duydunuz mu?
  • Bilimsel gerçekleri ortaya koyan bir kitap olması da ayrı bir mucize yönüdür: (İnsanın yaratılışıyla ilgili safahat bugün tıp biliminin verileriyle bire bir örtüşmektedir. İnsanın ellerinin ayaklarının gözlerinin konuşturulacak olmasına dair bilgilerin günümüzde güvenlik anlamında kullanılır olması, parmak izlerinin ve göz retinalarının olayları/suçları aydınlatmak üzere kullanılması ayrı bir mucizevi yöndür. Dağların kazık gibi çakılı olması, çevreye, sağlığa, ahlaka dair vurgularının bugün için ne kadar önem arz ettiği ayrı bir gerçektir.)

 

  1. Kur’an’ın hidayet ve şifa kaynağı olma özelliklerini açıklayabilir misiniz? Özellikle de son günlerde ülkece yaşadığımız ağır imtihanlar üzerinden değerlendirebilir misiniz?

■ Kuran yaşatır. Kur’an-ı Kerimin indirilişi bir rahmet ve şefkat tecellisidir.

يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَٓاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَٓاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِن۪ينَ ﴿٥٧﴾

“Ey insanlar! İşte size Rabbinizden bir öğüt, kalplere bir şifâ ve inananlar için yol gösterici bir rehber ve rahmet (olan Kur’an) geldi.” (Yûnus 57 )

الَر كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ

“Elif. Lâm. Râ. (Bu Kur’an), Rablerinin izniyle insanları karanlıklardan aydınlığa, yani her şeye galip (ve) övgüye lâyık olan Allah’ın yoluna çıkarman için sana indirdiğimiz bir kitaptır.” İBRÂHİM 1.)

Kur’anı Kerimin indirilişi bir rahmet ve şefkat tecellisidir.

  • Haramlardan helallere, Günahlardan sevaplara, Sapıklıktan hidayete
  • Haksızlıktan, zulümden adalete, Kin, öfke, nefret ve hasetten sabırla kalbi selim olmaya
  • Yalan, gıybet, alay ve iftiradan hoş ve güzel söze
  • Hırsızlık, gasp, tefecilik ve faizden el emeği/ alınteri ile kazanmaya
  • Cimrilik, savurganlık ve israftan şükretme ve kanaat etmeye
  • Zina ve iffetsizlikten edep ve güzel ahlaka, İçki, uyuşturucudan ruh olgunluğuna davet eden kuranın davetine uyarak karanlıklardan aydınlığa çıkmalıyız.

RAMAZANI VERİMLİ KILMAK İÇİN KUR’AN’LA BARIŞIK OLMALIYIZ

مَنْ قَرَأ القُرآنَ فاسْتَظْهَرهُ فَأَحَلَّ حَلَالَهُ وَحَرَّمَ حَرَامَهُ أدْخَلهُ اللّهُ تعالى بِهِ الْجَنَّةَ، وَشَفَّعَهُ في عَشَرَةٍ مِنْ أهْلِ بَيْتِهِ كُلُّهُمْ قَدْ وَجَبَتْ لَهُ النَّار.

“Kim Kur’ân’ı okur, ezberler, helâl kıldığı şeyi helâl kabul eder, haram kıldığı şeyi de haram kabul ederse Allah, o kimseyi cennete koyar. Ayrıca hepsine cehennem şart olmuş bulunan ailesinden on kişiye şefaatçi kılınır.” (Tirmizî, Sevâbu’l-Kur’ân 13)

■ Kuran değiştirir (Almanya örneği)

İnsan, Kur’an okudukça, İslamiyet’i yaşadıkça değişmiyorsa orada bir sorun var demektir. Almanya’ya işçi olarak çalışmaya giden bir vatandaşımız, orada Hristiyan bir hanım ile evlenip ardından Türkiye’de görev yapan bir din görevlimizden İslamiyet’i anlatan kitaplar istiyor. Bu beyefendi Türkiye’ye tatile geldiğinde, ona kitaplar gönderen din görevlisi ‘Bu kadar çok kitabı neden istedin?’ deyince amcamız şu ibretlik cevabı veriyor:  “Hristiyan eşimden çok utandım ve dinimi bilmek istedim” Hristiyan olan eşimi İslamiyet’e davet ettim. O da, ‘Yahudileri havrada, Hristiyanları kilisede görüyorum. Senin ibadet için bir yere gittiğini, dininle ilgili bir şey yaptığını görmedim. Senin dinin nasıl bir din ki ben bu dine mensup olayım?’ diye sordu. Çok utandım ve senden bu kadar çok kitap istedim. Dinimi öğrendikçe değiştim. Kafamda adeta şimşekler çaktı. İçkiyi ve diğer kötü alışkanlıklarımı bıraktım, olumsuz çevremi de değiştirdim. Bendeki bu değişime şahit olan ve İslamiyet’i öğrenen eşim de daha sonra Müslüman oldu. Ölmek üzere olan yaşlı kayınvalidem de bizim yaşantımızdan çok etkilendi ve ‘İnsanı böyle değiştiren ancak hak bir din olabilir.’ diyerek Kur’an-ı Kerim’i bağrına basarak İslamiyet’le şereflendi.  Kayınvalidem “Rabbim neyle geldin diye sorarsa Kur’an’ı tutup ‘Ömrüm yetmedi sana kitabınla geldim.’ diyeceğim.”  dedi ve son nefesini verdi.”

■ Kuran hayat verir (Bitlis Ceza evi)

RAMAZAN, KURANI EVİMİZE TAŞIMA VESİLESİ OLMALIDIR

اَكْثِرُوا مِنْ تِلَاوَةِ الْقُرْاٰنِ فَى بُيُتِكُمْ فَإِنَّ الْبَيْتَ الَّذِى لَايُقْرَأُ فِيهِ الْقُرْاٰنُ يَقِلُّ خَيْرُهُ وَيَكْثُرُ شَرُّهُ وَيَضِيقُ عَلٰى اَهلِهِ

“Evlerinizde çok çok kuran-ı kerim okuyunuz. Zira kuran okunmayan evde hayır az, şer çok olur. O ev halkı daima sıkıntı içindedir (huzursuzdur)” (Muhtarul Ehadis, s. 27)

Bir evde Kuran okunduğunda Melekler hazır olur. Şeytanlar, çekilp gider. Ev halkına genişlik ve huzur hasıl olur ve Hayr çok, şer az olur.

Bir evde Kuran okunmadığında ise, orada Şeytanlar Hazır Olur, Melekler Bulunmaz. Ev Halkına Darlık (Huzursuzluk) Gelir, Hayr Azalır Ve Şer Çoğalır.” (Ramuz’ul Ehadis s. 196, hadis 2.)

  • Kitabımız Kur’an-ı Kerim bize iyi bir kul olmayı öğretti.
  • Bizim başıboş yaratılmadığımızı, sorumluluk sahibi mükerrem bir varlık olduğumuzu hatırlattı.
  • Bize iyi bir evlat olmayı öğretti. Anne-babaya “öf” demek bile yok dedi.
  • “Rahmet ve şefkat kanatlarını annenin, babanın üzerinden kaldıramazsın” dedi.
  • Eli öpülesi büyüklerimize şefkat göstermeyi öğretti.
  • İyi bir baba, iyi bir anne olmayı öğretti.
  • İyi bir eş, iyi bir dost,  iyi bir komşu hâsılı iyi bir insan olmayı öğretti.
  • Yetim yürekleri sevindirmeyi, engelli kardeşlerimizin yüzünü güldürmeyi öğretti.
  1. Kur’an’ın bireysel ve sosyal ilişkilerimizin düzenlenmesine yönelik getirdiği hükümler ışığında Kur’an’la hayatı bütünleştirmede Kur’an’ın bizlere yaptığı rehberlikten bahsedebilir misiniz?

Kuran bireysel anlamda doğru insanı inşa etmeyi amaçlar. Allaha karşı kulluk görevlerimizi yerine getiren, Yaratılış amacına uygun bir hayat süren, insani ilişkilerde hak ve hukuka riayet eden, ticaret hayatında dürüstlüğü benimseyen, bireysel olgunluk için günahlardan uzak bir anlayışa sahip olan bir insan modeli oluşturur.

Zarar vermemek, kırmamak, hor ve hakir görmemek, böbürlenerek yeryüzünde yürümemek gibi bir takım özelliklere sahip ideal insanı ortaya koyar.

لَقَدْ خَلَقْنَا الْاِنْسَانَ فٖى اَحْسَنِ تَقْوٖيمٍ(Tîn 4.) Kuran ikliminde medeniyetin temelleri bireysel anlamda Mükemmel insanı oluşturarak atılmaktadır. Sahabe bunun örneklerini en güzel şekilde sergilemiştir.

Kur’anla insan hayatına canlı bir müdahale söz konusudur. Müşrikler peyderpey indirilmesini eleştirmiş ve toptan indirilmesi gereğini dile getirmişlerdi.

وَقَالَ الَّذٖينَ كَفَرُوا لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْاٰنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً كَذٰلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهٖ فُؤَادَكَ وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتٖيلًا

Bizim için gündem belirleyen bir kitap var elimizde. İçselleştirilmesi gereken ve bir toplumu cehaletten arındırmak için gelen kitap.

Ayetlerin peyder pey indirilmesi, ortaya çıkan sorunlara ve ihtiyaca cevap vermesi, sahabenin sıksık sorduğu sorulara ve soranlara çözümler getirmesi bakımından iman edenlerle peygamberin arasını sağlamlaştırmıştır. Bu yönü en önemli rahmet vesilesidir.

Sosyal ilişkilerin düzenlenmesinde ise

  • En yakından başlayarak sılai rahimi güçlü tutmamıza,
  • Yakın komşu uzak komşu olarak bir arada yaşamayı sağlayan unsurlara önem vermiştir.
  • İnsanların derdiyle dertlenmemizi, kardeşler topluluğu oluşturmamızı, birbirimizi korumamızı, yardım etmemizi, mali ibadetlerle dayanıma içerisinde olmamız gerektiğini,
  • Toplumun dezavantajlı guruplarına yönelik iyi muamelelerde bulunmamızı ve iyilik konusunda birbirimizle yarışmamızı bizlere bildirmiştir.

Kuran bizi hayatla bütünleşmeye davet ettiği bir gerçektir. Kuran sosyal hayatı düzenlemek üzere insanlar arası ve diğer mahlûkatla ilişkileri belirlemek üzere hukuki düzenlemeler ve ahlaki düzenlemeler getirmiştir.

Mesele iki noktada düğümlenmektedir: “Et tazımu li emrillah veş şefgatu ala halkillah” “Allahın emirlerine hürmet, yarattıklarına karşı şefkat göstermektir.” Tolumda sosyal barışın sağlanamaması Kur’anın tam anlamıyla anlaşılmaması veya hayat haline dönüştürülememesiyle ilgilidir.

Hz. Aişe’ye atılan iftiranın Kuranı kerimde yer alması sosyal hayatın nasıl düzenlenmesi gerektiği hususunda önemli bir örnektir.

  1. Bir müminin Kur’an’ın ahlakıyla ahlaklanabilmesi, onu hayatına tatbik edebilmesi için Peygamber Efendimizin (sas) sünnetleri ve yaşantısıyla bağı nasıl olmalıdır?
  • لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فى رَسُولِ اللّهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ
  • ُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ
  • وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا
  • مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ
  • وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ
  • وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ

■ Size iki şey bırakıyorum hadisi

تركتُ فِيكُمْ أمرينِ لَنْ تَضِلُّوا ما تَمَسّكتُمْ بِهِمَا: كِتَابَ اللّهِ تَعالَى، وَسُنّةَ رَسُولِهِ.

“Size iki şey bırakıyorum. Bunlara uyduğunuz müddetçe asla sapıtmayacaksınız: Allah’ın Kitab’ı ve Resûlünün sünneti.”  (Muvatta, Kader, 3)

■ Hz. Aişe: Onun ahlaki Kurandı.

Sa’d, Mü’minlerin annesi Hz. Âişe (r.a.)’dan sorar: “Ey Mü’minlerin annesi, bana Ra­sû­lullah (s.a.s.)’in ahlâkını anlat” Hz. Âişe; “Sen Kur’ân okuyorsun, değil mi?” dedi. Ben ‘evet okuyorum’ dedim.

كَانَ خُلُقُهُ الْقُرْآنَ  “İşte Rasûlullah (s.a.s.)’in ahlâkı Kur’an idi” dedi. (Müslim, Musâfirîn 18)

■Kuranın hayat bulmuş hali sünnettir. Nasıl yaşanılacağını, ibadetlerin, insanı ilişkilerin nasıl şekillenmesi gerektiği, sıkıntılara karşı nasıl bir tavır alınacağı, toplumsal sorunlara nasıl eğilmesi gerektiği bizzat peygamber örnekliğı ile canlı bir şekilde sunulmuştur.

O’nu örnek almak demek; Güvenilir, Affedici, Merhametli, Hoşgörülü, Sözünde durmak, Cömert, Alçakgönüllü, Çalışkan, Dosdoğru, Adaletli, Vefakar olmak demek,

■Bir tiyatro sahnesinde metin var ve onu canlandıran bir rol model var Efendimiz.

■Evlerimiz Kuranla hayat bulacaksa örneğimiz iyi olmalıdır.

 

  1. Bir Müslümanın Kur’an okurken dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?

Okunan İman edilmesi gereken Allah kelamıdır. Lafzı da manası da mucizedir ve okunuşu ibadet olan tek kitaptır. Okuyan bizzat muhataptır ve ona göre okunmalıdır. Allah ile konuşmak isteyenler kuran okusunlar ifadesi ne güzeldir.

■ Anlaşılmak ve yaşanmak için gelmiştir.

■ İyi bir niyetle, abdest alarak samimi duygularla ve ibadet maksadıyla okunmalıdır. Kuranı kerime saygı gösterilmelidir. (Erzurum’da yaşlı teyzemizin Kuranı göğsüne bastırması)

■ Yaşanılması/terk edilmesi gereken emir ve yasakları uygulanmalıdır.

■ Zira okuyan kimselerde okunan ayetler Kalp inceliğine ve imanın artmasına sebep olacaktır.  اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذ۪ينَ اِذَا ذُكِرَ اللّٰهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَاِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ اٰيَاتُهُ زَادَتْهُمْ ا۪يمَاناً وَعَلٰى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَۚ ﴿٢﴾

Kurana göre hayat yaşamak zorundayız.

وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرٖينٌ وَاِنَّهُمْ لَيَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبٖيلِ وَيَحْسَبُونَ اَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ

Kim Rahmân’ı zikretmekten gafil olursa, yanından ayrılmayan bir şeytanı ona musallat ederiz. Şüphesiz bu şeytanlar onları doğru yoldan alıkoyarlar da onlar, kendilerinin doğru yolda olduklarını sanırlar.(Zuhruf 36,37)

إِنَّ اللّٰهَ يَرْفَعُ بِهٰذَا لْقُرْآنِ الْكِتَابِ اَقْوَامًا وَيَضَعُ بِهِ اٰخَرِينَ

“Allah bu kitapla (Kuran) bazı kavimleri yüceltir, diğer bazılarını da alçaltır.” (Safvet’üt Tefasir 3/345)

  • Nuh peygamberin kavmi sulara gömüldü.
  • Hud peygamberin kavmi Ad şiddetli bir rüzgarla
  • Salih peygamberin kavmi Semud şiddetli bir gök gürültüsüyle
  • Lut peygamberin kavmi Sedom gökten indirilen bir azapla
  • Musa peygamberin kavmi suda boğularak helak olmuşlardır.

Kur’an’dan uzak hayat yaşayan insanlar

Toplumumuzda bazı insanların akla hayale gelmeyecek bir şekilde kendi ailesinden olan insanları hunharca katlettiğini üzülerek görmekteyiz.

وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ اِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هٰذَا الْقُرْاٰنَ مَهْجُوراً ﴿٣٠﴾

“Resul, “Rabbim! Kavmim bu Kur’an’a büsbütün ilgisiz kaldılar” dedi.”  (Furkân; 30)

Kur’an’ı Mehcur bırakmak, Kur’an’dan yüz çevirmektir, Kur’an’ı sadece bir ibadet kitabı haline dönüştürmektir, onun ahkâmı ile amel etmemek, ahlakı ile ahlaklanmamaktır, onu hayat nizamı olarak görmemektir, karşılaşılan sorunlarda onu hakem olarak tayin etmemektir.

وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرٖينٌ وَاِنَّهُمْ لَيَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبٖيلِ وَيَحْسَبُونَ اَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ

Kim Rahmân’ı zikretmekten gafil olursa, yanından ayrılmayan bir şeytanı ona musallat ederiz. Şüphesiz bu şeytanlar onları doğru yoldan alıkoyarlar da onlar, kendilerinin doğru yolda olduklarını sanırlar.” (Zuhruf 36,37)

إِنَّ هٰذَا القُرْاٰنَ مَأْدَبَةُ اللّٰهِ فَاَقْبِلُوا مَأْدَبَتَهُ مَااسْتَطَعْتُمْ إَنَّ هٰذَا الْقُرْاٰنَ حَبْلُ اللّٰهِ الْمَتِينُ وَالنُّورُ الْمُبِينُ وَالشِّفَاءُ النَّافِعُ وَعِصْمَةٌ لِمَنْ تَمَسَّكَ بِهِ وَنَجَاةٌ لِمَنْ اِتَّبَعَهُ

Gerçek bu kuran Allahın ziyafet sofrasıdır. Gücünüz yettiği kadar onun ziyafetini kabul edin. Muhakkak ki kur’an Allahın kopmaz ipidir. Apaçık nurdur. Faydalı bir şifadır. Kur’an kendine yapışana tam bir koruyucudur. Kendine uyana kurtuluş yoludur.”

Written by İdris YAVUZYİĞİT

Leave a Comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir